Yayın Tarihi: 16.12.2024 10:15

Isparta MYO Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü, Ekonomi Muhabirleri Derneği’nin “Medya Okulu Anadolu’da” projesi kapsamında gerçekleştirilen etkinliğe ev sahipliği yaptı. Isparta MYO öğrencileriyle buluşan ekonomi muhabirleri, öğrencilerle gazetecilik deneyimlerini paylaştı ve ekonomi muhabirliğini anlattı. Etkinliğe, Ekonomi Muhabirleri Derneği Başkanı ve Nasıl Bir Ekonomi Gazetesi muhabiri Mehmet Kaya, Hürriyet Gazetesi ekonomi muhabiri Neşe Karanfil ile TRT Radyo 1 Ekonomi Günlüğü Program Yapımcısı Ahmet Falih Akıcı katıldı.


Etkinliğin açılış konuşmasını Isparta MYO Müdürü Öğretim Görevlisi Faik Ay yaptı. Ay yaptığı konuşmada, gazetecilik mesleğinin vazgeçilmez olduğunu anlatarak, “Gazetecilik çok onurlu, ilkeli bir iş. Bunun toplumu aydınlatma açısından gerekli olduğunun farkındayız. Bu anlamda sağlıklı, doğru ve bizleri iyiye götürecek olan, yanıltıcı ve yönlendirici bilgilerden uzak tutan, gerçeği ortaya koyan bilgilere ihtiyacımız olduğunu söylemek isterim” dedi. Isparta MYO Müdürü Faik Ay konuşmasında ayrıca, halkla ilişkilerin günümüzde toplumun nereye gideceğine, toplumun ne şekilde karar alması gerektiğine önemli anlamda etkiler sağladığını kaydederek, “Halkla ilişkilerin etki alanlarını doğru şekilde yönlendirmek, halkla ilişkiler uzmanlarının gelecekteki işlerini yönetmek açısından önemli olacaktır” diye konuştu.


Etkinliğin açılışında bir diğer konuşmacı da Ekonomi Muhabirleri Derneği Başkanı Mehmet Kaya oldu. Kaya, halkla ilişkiler ve gazetecilik meslek disiplinlerinin birbirinden çok farklı olmadığını kaydederek, “İstanbul, Ankara ve İzmir’in çok büyük bir bölümünde basın birimlerinde, halkla ilişkiler ve iletişim şirketlerinde çalışanların tamamı gazetecilikten gelme. Bu iki meslek birbirinin içine şu anda geçmiş durumda. Sizler halkla ilişkiler mesleğini seçseniz de yazacağınız metinler haberle ilişkili olacak” diye konuştu.

Radyolarda yoğun haber ve bilgi üretildiğini dile getiren TRT Radyo 1 Ekonomi Günlüğü Programı Yapımcısı Ahmet Falih Akıcı da yaptığı konuşmada, “Radyo, bir müzik kutusu değil, dünyanın en hızlı adapte olduğu iletişim aracıdır. Türkiye’de 6 Mayıs 1927’de radyodan ilk anons yapıldı. Türkiye’ye en hızlı gelen iletişim araçlarından biri” dedi. TRT geleneğinden örnek vererek hedef kitle ve üslubun önemine dikkat çeken Akıcı, gençlere erişebildikleri ortamda gazetecilik yapmaya başlama çağrısı yaptı. İçerik üretirken, kime, ne söylendiğinin önemli olduğunun altını çizen Akıcı, “Hayatınızın her döneminde hedef kitlenizi belirlemeden ve dinlemeden karar vermeyin ve kime nasıl hitap edeceğinize önem verin” diye konuştu.


Hürriyet Gazetesi ekonomi muhabiri Neşe Karanfil de, ekonomi gazeteciliğinin önemine değinerek, mezun olduktan sonra özellikle Ankara’da görev yapacak olan genç iletişimcilere öğütlerde bulundu. Karanfil, ekonominin tüm vatandaşları ilgilendiren bir alan olduğuna dikkat çekerken, “Ekonomi muhabiri ekonomiye yoğunlaşmış, ekonominin bütün alanlarında faaliyet gösteren kişiler, şirketler, bakanlıklar ve Meclis gibi alanlarda haber üreten kişiyi ifade ediyor” dedi. Gazetelerin yazı işleri kadrosunun ve merkezinin ağırlıklı olarak İstanbul’da olduğunu belirten Karanfil, “Ankara ise merkez kadar etkilidir. Cumhurbaşkanlığı, bürokrasi, bakanlıklar, Meclis gibi karar vericilerin Ankara’da olması nedeniyle bu kentte ekonomi muhabirliği yapmak çok önemlidir” diye konuştu.